Friday, May 1, 2009

My first reply to MOHE's official letter

----- Forwarded Message ----
From:
To: myk@mohe.gov.my

Cc: radinumx@mohe.gov.my; minister@mohe.gov.my
Sent: Tuesday, March 3, 2009 11:12:14 AM
Subject: Fw: Being shouted at & asked to quit Fw: Re: Dihukum tidak efficient kerana enggan manipulasi markah

Datuk Professor Mohd Yusof bin Kasim

Merujuk surat Datuk bertarikh 3 februari 2009, Datuk tidak menjawab aduan saya di bawah yang telah dibuat kepada Dato Radin Umar. Memandangkan Dato Radin Umar, mula-mula serahkan aduan saya kepada Prof Rujhan dan kemudian kepada Prof Datuk Mohd Yusof bin Kasim, jadi saya tiada pilihan lain but to revert to Prof Datuk Mohd Yusof bin Kasim, to request that your goodself reply to my query. Memandangkan aduan telah dibuat hampir sembilan bulan lalu, sila berikan jawapan selewat-lewatnya 8 Februari 2009.
Terima kasih .

Yang Benar


----- Forwarded Message ----
From:
To: radinumx@mohe.gov.my
Sent: Thursday, June 19, 2008 2:56:28 PM
Subject: Being shouted at & asked to quit Fw: Re: Dihukum tidak efficient kerana enggan manipulasi markah

Assalamualaikum Dato I went to see Prof Dato Dr Muhammad Muda, TNC (Academic) today at 12.30 pm.

He shouted at me and said the following to me:

1. You are a failure.Your effort goes down the drain because your students fail .
The government can spend a lot of money training but it's no use if the students fail.
2. You are not suitable for our university. You are at the wrong place.
Our university rates our students based on their development.
(Before he made his remark, I explained to him that I grade the exam papers based on the merit and cogency of the answer based on the marking scheme).
3. You should leave our university. (I asked him to issue a letter that he wants me to quit teaching as I am not suitable for the university)
4. Can your students understand your teaching as a majority of them failed?
5. What do you think of our students?You look down at our students!

Dato, I am not going to the upper management of USIM for justice, as the
TNC(Academic) himself had asked me to leave the university.

Dato, I am asking for your help to assist me as I did not do anything wrong.
I marked the papers based on merit and cogency. I am truly victimised here
and the insults and demand to quit by Dr Muhammad Muda today is truly an affront to me and the straw that breaks the camel's back.

Please Dato, I ask for justice.

Yours sincerely
--- On Wed, 6/11/08, Professor Dato' Dr Ir Radin Umar wrote:
From: Professor Dato' Dr Ir Radin Umar radinumx@mohe.gov.my
Subject: Re: Dihukum tidak efficient kerana enggan manipulasi markah
To: "
Cc: "mrujhan" Date: Wednesday, June 11, 2008, 7:42 AM

Prof Rujhan akan menangani nya dengan berhemah.
________________________________
Professor Dato' Radin Umar
Director General
Department of Higher Education
Ministry of Higher Education Malaysia
Level 3, Block E9, Parcel E
62505 Putrajaya MALAYSIA
> Dato'
> Sy mohon bantuan Dato' kerana sy baru 6 bulan
bekerja di sini dan sy
> memang tidak diperlakukan dengan adil
meskipun saya berkata benar.
> Terima kasih atas nasihat Dato'.
>
> Professor Dato' Dr Ir Radin Umar radinumx@mohe.gov.my
wrote:
>
> lakukan yang betul demi kebenaran.
Saya yakin Pengurusan USIM akan
> menanganinya secara adil
> ________________________________
> Professor Dato' Radin Umar
> Director General
> Department of Higher Education
> Ministry of Higher Education Malaysia
> Level 3, Block E9, Parcel E
> 62505 Putrajaya MALAYSIA
>
>> Terima kasih Dato, saya masih dalam ketakutan.
Diharap dapat menolong
>> saya.
>>
>> Professor Dato' Dr Ir Radin Umar wrote:
>> Assalamualaikum,
>>
>> Terima aksih. saya akan minta Prof Rujhan siasat
dan membetulkan jika
>> terdapat penyelewengan.
>>
>> Salam.
>>
>> ________________________________
>> Professor Dato' Radin Umar
>> Director General
>> Department of Higher Education
>> Ministry of Higher Education Malaysia
>> Level 3, Block E9, Parcel E
>> 62505 Putrajaya MALAYSIA
>>
>>> Askm Dato'
>>>
>>> Saya , Pensyarah Di USIM. Saya
>>> telah dipaksa memanipulasi markah pelajar dan
meluluskan pelajar kerana hanya dua pelajar lulus. Saya tidak mengubah markah kerana saya telah memberi markah dengan adil mengikut skema jawapan dan telah membuat kelas tambahan sebanyak 6-8jam
sebelum peperiksaan untuk memperkasa
pengetahuan pelajar.
>>>
>>> Saya telah menerima surat daripada Dekan Fakulti Syariah
& Undang2 menyatakan fakulti kecewa kerana saya enggan bekerjasama "memanipulasi markah" (my understanding, the exact wordings were
"melihat/menyemak semula secara menyeluruh kaedah dan sistem penilaian yang dilakukan".)
>>>
>>> Dekan juga menuduh saya tidak efficient dalam pengajaran saya.
>>>
>>> Dato', saya mohon bantuan pihak Dato' kerana saya dihukum kerana enggan memanipulasi markah pelajar agar ramai lulus kerana ianya tidak beretika.No telefon saya ialah
>>> Terima kasih.
>>>