Sunday, April 26, 2009

My first email to Prof Dato' Radin Umar MOHE 10 June 2008

Askm Dato'

Saya (my real name), Pensyarah Di USIM. Saya telah dipaksa memanipulasi markah pelajar dan meluluskan pelajar kerana hanya dua pelajar lulus. Saya tidak mengubah markah kerana saya telah memberi markah dengan adil mengikut skema jawapan dan telah membuat kelas tambahan sebanyak 6-8jam sebelum peperiksaan untuk memperkasa pengetahuan pelajar.

Saya telah menerima surat daripada Dekan Fakulti Syariah & Undang2 menyatakan fakulti kecewa kerana saya enggan bekerjasama "memanipulasi markah" (my understanding, the exact wordings were "melihat/menyemak semula secara menyeluruh kaedah dan sistem penilaian yang dilakukan".)

Dekan juga menuduh saya tidak efficient dalam pengajaran saya.

Dato', saya mohon bantuan pihak Dato' kerana saya dihukum kerana enggan memanipulasi markah pelajar agar ramai lulus kerana ianya tidak beretika. No telefon saya ialah (deleted).
Terima kasih.